27 березня – з’явився перший у світі гусеничний трактор.
Слово «трактор»
означає «тягнути». Перша машина, яка з’явилася більш 200 років тому, була
одночасно і трактором, і автомобілем. Пізніше було сконструйовано машину на
колесах, яка могла пересуватися по будь-якому ґрунту і приводилася в рух парою.
З появою парової машини почалося будівництво парових возів, автомобілів і
тракторів. Перші колісні парові трактори з’явилися в Англії і Франції. Проте
їздити полем транспортом на колесах не завжди зручно, наприклад, коли йде дощ,
або весною, коли тане сніг.
Винахід гусениці
настільки ж важливий, як і винахід колеса. Але якщо ім’я творця колеса
загублене в глибині століть, то винахідник гусениці, яку сьогодні
використовують у тракторах, танках – відомий. Це російський селянин Федір
Блінов. Першим гусеничним трактором керували дві людини. Швидкість руху його
була близько 3 км/год.
Із часом машина
значно удосконалилася. Оскільки колісні тракторі були дуже важкі, важили до 10
т, та не надійні в роботі, а діаметр передніх коліс перевищував 2,5 м, частина
підприємств почала виробництво тракторів із гусеничним рушієм. Також до
трактора почали випускати набір сільськогосподарського знаряддя – плуг,
косарку, культиватор, візки для перевезення вантажів та інше.
Через недостатню
кількість танків у роки Другої Світової війни було прийнято рішення
переобладнати в танки гусеничні трактори. Коли такі «танки» ( до речі, мав
назву «НИ», тобто на испуг) йшли у бій
уночі з увімкненими фарами і під виття сирен, вороги тікали з поля бою. Одному
такому трактору - танку було встановлено
пам’ятник в Одесі.
Сучасні гусеничні
трактори мають більшу потужність порівняно з колісними. Основний недолік
гусеничних тракторів – неможливість їхати на асфальтованих дорогах без
руйнування покриття.
Шановні читачі!
Цікаві історії про інші винаходи людства чекають на Вас у дитячій
бібліотеці-філії №10 за адресою: вул. Чорноморського козацтва,169-а після закінчення карантину.
Немає коментарів:
Дописати коментар