19/08/21

19 серпня - свято Спаса, Перетворення

Мені стало цікаво, чому саме таку назву має сьогоднішнє свято. І ось, яке пояснення я прочитала в книзі "Свята моєї Батьківщини" під редакцією Шкоди М.Н. До цього ілюстрованого видання входять розповіді про всі святкові дні, які ми відзначаємо в Україні і рекомендується дошкільнятам, школярам, дбайливим батькам, учителям та усім, хто цікавиться культурою та історією України. Отож, Другий Спас - це свято Перетворення Ісуса Христа. Він же яблучний Спас. За церковними переказами, колись дуже давно в цей день узяв Ісус Христос Петра, Якова та Іоана й повів їх на високу гору. Там він прямо на очах у здивованих людей змінився: обличчя його засяяло, одяг став білий, аж ясний. До того ж явилися їм Мойсей та Ілля й вели розмову з Ісусом Христом. А з хмари почувся голос: "Це Син мій улюблений, у котрому моє благословення. Його слухайтеся". Ось яке перетворення Сина Божого мається на увазі. 

У церкві в цей день святять фрукти (груші, яблука), мед і жито-пшеницю. Саме від цього дня можна вже їсти яблука. Здебільшого родина урочисто сідає за стіл після повернення із церкви. Яблука під час святкового обіду найкраще смакують зі свяченим медом. 

Колектив та читачі філіалу бібліотеки 4 вітають усіх з Яблучним Спасом. Міцного здоров'я, щастя та достатку бажаємо кожній родині! Зі святом!

 


Немає коментарів:

Дописати коментар